Skip to Content

OBCHODNÍ PODMÍNKY

1             Úvodní ustanovení

1.1        Provozovatel

1.1.1       Obchodní podmínky webového portálu (dále jen „Portál“) stanovuje Sprava IT s.r.o., IČ 24244741, DIČ CZ24244741, se sídlem Husinecká 903/10, Praha 3, 130 00, e-mail: info@sprava.it (dále jen „Provozovatel“ nebo též „Poskytovatel“) jako Provozovatel Portálu, za účelem úpravy práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Provozovatelem Uživateli za účelem poskytování služeb.

1.2        Výklad pojmů

1.2.1       „Best-effort“ pro účely těchto OP znamená službu nezaručující spolehlivost na 100 %, i když je poskytování služby vedeno nejlepší snahou o dosažení co nejvyšší bezpečnosti a spolehlivosti.

1.2.2       „Obchodními podmínkami“ nebo zkráceně „OP“ se rozumí tyto obchodní podmínky.

1.2.3       „Službou“ se rozumí souhrn Best-effort služeb zajišťující poskytnutí zabezpečení a spolehlivosti firemní sítě využívající zejména funkce moderního firewallu, analýzy příchozího a odchozího internetového provozu, ochrany e-mailu, detekce neznámých útoků a blokování cílených útoků. Bližší rozsah Služby, její vlastnosti a cena je specifikovaná názvem tarifu uvedeným na Portálu.

1.2.4       „Smlouvou o poskytování služeb“ nebo též zkráceně „Smlouvou“ se rozumí smlouva, která upravuje práva a povinnosti stran při poskytování služeb.

1.2.5       „Spotřebitelem“ se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Provozovatel Spotřebitelům uzavření Smluv o poskytování služeb nenabízí a Smlouvy o poskytování služeb neuzavírá.

1.2.6       „Tarifem“ se rozumí způsob a výše účtovaných poplatků spojených s poskytovanou Službou. Tarif a jeho charakteristické vlastnosti jsou k dispozici ve Specifikaci služby připojené ke Smlouvě.

1.2.7       „Uživatelem“ se rozumí fyzická či právnická osoba, která není Spotřebitelem, a která uzavírá Smlouvu s Provozovatelem.

1.2.8       “Specifikací služby” se rozumí příloha ke Smlouvě jež upřesňuje vlastnosti smlouvy.

1.3        Předmět smlouvy

1.3.1       Provozovatel se na základě těchto OP a Smlouvy zavazuje Uživateli poskytovat Služby a Uživatel se za to zavazuje Poskytovateli uhradit odměnu (dále jen „Odměna“).

2             Uzavření smlouvy

2.1           Smlouva se uzavírá mezi a Poskytovatelem a Uživatelem v písemné formě. Smlouva může být měněna pouze písemnými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami, pokud není ve Smlouvě dohodnuto jinak. Za písemnou formu se nepovažuje posílání elektronických datových zpráv.

2.2           Provozovatel se mohou domluvit na změně poskytovaných Služeb a tedy i na změně Tarifu. Na podrobnostech se strany dohodnou písemně v dodatku ke Smlouvě či Specifikaci služby

2.3           Smlouva obsahuje uvedení dne, kdy bude Poskytovatelem zahájeno poskytování Služeb (dále jen „Zahájení poskytování služeb“).

2.4           Smlouva se uzavírá na dobu určitou nebo neurčitou ode dne Zahájení poskytování služeb. Doba trvání Smlouvy je zpravidla uvedena ve Smlouvě, případně v dodatku, případně Specifikaci služby kterým Smlouvu prodloužíte.

2.5           Pokud Uživatel neinformuje dokladovatelnou formou  Poskytovatele o ukončení Smlouvy  alespoň 15 dnů před uplynutím sjednané doby trvání. Smlouva se automaticky změní na Smlouvu na dobu neurčitou.

2.6           Pokud to zákon nevylučuje, může uživatel svůj souhlas se závazností smlouvy potvrdit i úhradou či využitím služby.

3             Platební podmínky

3.1           Uživatel je povinen hradit Odměnu Poskytovateli za podmínek, které jsou stanoveny v těchto OP, není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak.

3.2           Výše Odměny, kterou je Uživatel povinen hradit, je sjednána ve Smlouvě.

3.3           Uživatel je povinen uhradit Odměnu za poskytované služby ode dne Zahájení poskytování služeb, přičemž pro nárok Poskytovatele na zaplacení Odměny není rozhodné, zda li a z jakého důvodu Uživatel Služby užívá či ne – rozhodující je pouze rozsah a cena sjednaných Služeb ve Smlouvě.

3.4           Odměna je splatná do 14 dne měsíce, za který je Služba poskytována (dále jen “Termín splatnosti”).

3.5           Uživatel je povinen platit Odměnu do Termínu splatnosti, s variabilním symbolem a na bankovní účet Poskytovatele. Odměna se považuje za zaplacenou připsáním na bankovní účet Poskytovatele.

3.6           Uživatel nemá právo na vrácení odpovídající části nevyužitých Služeb v případě výpovědi Smlouvy. Vypovězením Smlouvy ze strany Uživatele nejsou dotčeny nároky Poskytovatele na úhradu zbývajících částí Odměny do skončení Smlouvy.

3.7           Pro případ prodlení s platbami Uživatele je Uživatel povinen uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

3.8           Provozovatel je oprávněn zvýšit cenu plnění o přírůstek průměrného indexu spotřebitelských cen (dále jen „míra inflace“) vyhlášený Českým statistickým úřadem. Provozovatel je oprávněn zvýšit cenu podle předchozího odstavce pouze v případě, že míra inflace přesáhne 2 % (slovy: dvě procenta) od uzavření smlouvy či poslední změny ceny. Pro vyloučení pochybností se sjednává, že v případě záporné míry inflace se cena nesnižuje. Zvýšení ceny podle předchozích odstavců je platné od okamžiku oznámení uživateli. Oznámení musí obsahovat míru inflace, zvýšenou cenu a podrobnosti výpočtu zvýšení.

4             Ukončení smlouvy

4.1           Smlouva uzavřená na dobu neurčitou může být ukončena písemnou výpovědi každé smluvní strany bez udání důvodu. Výpovědní doba činí 14 dnů a začíná běžet následujícího dne ode dne doručení výpovědi druhé smluvní straně.

4.2           Poskytovatel má právo Smlouvu písemně vypovědět bez výpovědní doby  v případě, kdy nabude důvodného podezření na zneužití Služby dle čl. 5.1 těchto OP či dle čl. 5.2 těchto OP Uživatelem či třetí osobou. V takovém případě Poskytovatel vrátí Uživateli nevyčerpanou část Odměny po odečtení finančních nároků Poskytovatele vůči Uživateli na základě těchto OP či Smlouvy. 

5             Práva a povinnosti uživatele

5.1           Uživatel je oprávněn přistupovat k síti internet v dle platné legislativy a běžným uživatelským způsobem prostřednictvím vlastního programového vybavení, za podmínek uvedených ve Smlouvě a v těchto Obchodních podmínkách. Uživatel zejména není oprávněn při využívání Služeb jakýmkoliv způsobem:

5.1.1       Zasahovat do výpočetního systému, není oprávněn pokoušet se deaktivovat či obcházet zabezpečení poskytovaná Službou, není oprávněn využívat internet jako prostředek k pronikání do cizího počítačového systému bez oprávnění, či se o to pokoušet.

5.1.2       Odesílat nevyžádané sdělení zejména spam.

5.1.3       Podnikat či podporovat nelegální aktivity

5.2           Uživatel není oprávněn poskytovat bez předchozího písemného souhlasu Služby Poskytovatele třetím osobám. Za takové poskytování se nepokládá příležitostné, krátkodobé využívání internetové připojení třetími osobami v rámci poskytnutí internetového připojení svým zákazníků v režimu free wifi hotspotu.  V případě porušení povinnosti dle věty první se Uživatel zavazuje uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši dvojnásobku roční Odměny za každý jeden kalendářní rok porušování povinnosti Uživatele dle první věty.

5.3           Uživatel není oprávněn sdělovat třetím osobám přístupové údaje k pro připojení k internetu a je povinen učinit potřebná opatření k jejich zabezpečení. V případě porušení této povinnosti odpovídá za jakékoliv narušení bezpečnosti a za též za neoprávněné užití služeb Poskytovatele třetí osobou.

5.4           Uživatel je povinen poskytnout Poskytovateli veškerou potřebnou součinnost za účelem zřízení Služby dle čl. 6.4 těchto OP.

6             Práva a povinnosti poskytovatele

6.1           Poskytovatel je povinen zajistit, aby bylo nejpozději ke dni Zahájení poskytování služeb umožněno poskytování dohodnutých Služeb u Uživatele.

6.2           Poskytovatel je povinen v předstihu předem informovat Uživatele o veškerých plánovaných omezeních, přerušeních či změnách v poskytování Služby.

6.3           Poskytovatel je povinen provádět veškeré opravy tak, aby byly zjištěné závady odstraněny v nejkratší možné době od okamžiku jejich zjištění, resp. nahlášení. Je-li to možné, opravy budou prováděny v nočních hodinách, aby nedocházelo k narušení poskytovaných telekomunikačních služeb Uživateli.

6.4           Ke zřízení Služby je potřeba součinnosti Uživatele; Uživatel se na základě těchto OP a Smlouvy zavazuje poskytnout Poskytovateli potřebnou součinnost. Tato součinnost zahrnuje zejména implementaci na straně Uživatele

6.5           Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, aby veškerý příchozí a odchozí internetový provoz byl analyzován a v případě nutnosti byl modifikován či odstraněn, například v případě zjištění škodlivého kódu.

6.6           Poskytovatel je oprávněn v případě narušení bezpečnosti a integrity sítě, bezpečnosti služby nebo při zjištění jejich možného ohrožení nebo zranitelnosti na dobu nezbytně nutnou zcela blokovat narušující datový provoz či omezit nebo úplně zamezit přístup Uživatele do sítě internet. O tom se zavazuje Poskytovatel Uživatele bez zbytečného odkladu informovat.

6.7           Poskytovatel je oprávněn omezit Služby také v případě, kdy:

6.7.1       Uživatel se ocitne v prodlení alespoň 7 kalendářních dní se zaplacením Odměny,

6.7.2       Uživatel začne bez vědomí Poskytovatele sdílet své internetové připojení s třetí osobou, se kterou Poskytovatel nemá uzavřenou Smlouvu, a tato osoba v tomto důsledku bude využívat rovněž Služeb Poskytovatele. Za takové sdílení se nepokládá příležitostné, krátkodobé využívání internetové připojení třetími osobami v rámci poskytnutí internetového připojení Uživatelem svým zákazníkům v režimu free wifi hotspotu.

6.8           Uživatel bere na vědomí, že k omezení Služeb může dojít rovněž v důsledku zásahu vyšší moci, zejména přerušením dodávky elektrické energie (např. vlivem bouřky, úderu blesku, přírodní katastrofy), útokem třetí strany na komponenty sítě atp.

7             Odpovědnost za škodu

7.1           Uživatel a Poskytovatel se výslovně dohodli, že Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené vyšší mocí jako jsou např. živelné pohromy, přírodní události. Poskytovatel neodpovídá ani za výpadky Služeb způsobené přerušením přívodu elektrické energie.

7.2           Poskytovatel odpovídá pouze za škodu, která vznikla porušením smluvní povinnosti vyplývající z těchto OP, pokud k takovému porušení došlo úmyslným jednáním Poskytovatele. Pokud Služby nebudou fungovat v souladu s těmito OP a Smlouvou, je Uživatel oprávněn postupovat dle čl. 9 těchto OP.

7.3           Poskytovatel jako poskytovatel Best-Effort služby nezaručuje Uživateli 100% bezpečnost počítačové sítě, poskytnutí takové záruky není v reálném světě dosažitelné žádným antivirovým programem nebo firewallovou službou. Služby jsou poskytovány „tak jak jsou“ a Poskytovatel neposkytuje žádné výslovné ani předpokládané záruky a v maximálním přípustném zákonném rozsahu odmítá veškeré záruky a odpovědnost za škodu, která by vznikla v důsledku jakéhokoliv útoku třetích osob na infrastrukturu počítačové sítě Uživatele. Poskytovatel i s ohledem na výjimky uvedené v tomto článku nezaručuje, že Služby budou poskytovány nepřerušeně. Poskytovatel nezaručuje, že Služby budou fungovat zcela bezchybně, na jakémkoliv zařízení nebo s jakoukoliv konfigurací hardware či software, ani nezaručuje, že zajistí úplnou ochranu integrity dat uložených či přenášených po internetu. Poskytovatel a Uživatel proto souhlasí s limitací odpovědnosti za škodu tak, že limitace náhrady škody je dohodnuta v maximální možné míře povolené příslušnými zákony a v tomto rozsahu Provozovatel zejména neponese odpovědnost vůči Uživateli nebo třetím stranám za:

7.3.1       žádné škody nebo odškodnění bez ohledu na příčinu či pojetí odpovědnosti;

7.3.2       za žádné přímé či nepřímé škody či odškodnění vzniklé v důsledku ušlého zisku, ztráty obchodních příležitosti, přerušení podnikání, nemožnosti užívat hardware či software, ztráty soukromí, nadbytečných výdajů vč. nákladů na opatření náhradního zboží, služeb či digitálních produktů;

7.3.3       za žádné přímé či nepřímé škody či odškodnění vzniklé v důsledku neoprávněného přístupu k datům jakékoliv povahy, či jejich zničení, vyzrazení, pozměnění nebo nemožnosti přístupu k nim;

7.3.4       za jakékoliv jiné materiální či nemateriální škody, ke kterým dojde v souvislosti s uzavřením Smlouvy či poskytování Služeb.

7.4           Uživatel a Poskytovatel se dohodli, že celková odpovědnost za škodu či újmu Poskytovatele v rámci jednoho kalendářního měsíce v žádném případě nepřesáhne částku odpovídající 50 % z jednorázové Odměny či z pravidelné měsíční Odměny po uplatnění všech slev, maximálně však 5.000 Kč bez ohledu na to, jakou újmu Uživatel utrpěl.

7.5           V případě, že by Uživateli v jednom kalendářním měsíci vzniklo více nároků na náhradu škody, nároky se nesčítají a Uživatel má nárok pouze na náhradu jednoho z těchto nároků dle volby Uživatele.

7.6           Uživatel se výslovně vzdává jakéhokoliv nároku na náhradu škody v období, ve kterém jsou Služby Uživateli poskytovány zdarma nebo v němž jsou Služby poskytovány v pilotním (zkušebním) testovacím provozu nebo v rámci jiné služby.

7.7           Uživatel je povinen uplatnit nárok na náhradu škody písemně u Poskytovatele nejpozději ve lhůtě 2 měsíců od vzniku nároku na náhradu škody, jinak jeho právo na uplatnění či uhrazení těchto nároků ze strany Poskytovatele zanikne.

8             Související služby

8.1           Poskytovatel poskytuje technickou podporu, poradenské činnosti, údržbu či jiné technické služby pracovníka Poskytovatele. Čerpání technické podpory a odměna za  veškeré služby se účtuje za každou započatou půlhodinu.

8.2           Poskytovatel má právo vůči Uživateli na úhradu ceny za činnost pracovníků a ceny materiálu a náhradu nákladů vzniklých Poskytovateli v důsledku činností spojených s řešením uplatněného nároku dle čl. 9 těchto OP, pokud se prokáže, že Uživatelem uplatněná vada se netýká Služby poskytované Poskytovatelem, pokud se zjistí, že Uživatelem uplatněná vada vůbec nenastala, nebo pokud za ni Poskytovatel neodpovídá ve smyslu OP či Smlouvy či ve smyslu příslušných ustanovení obecných právních předpisů.

8.3           Služby poskytnuté na základě tohoto článku budou Poskytovatelem účtovány samostatně. Pro účely ostatních článků těchto OP nebo této Smlouvy se však finanční částky dle tohoto článku Smlouvy považují za část Odměny.

9             Práva z vadného plnění

9.1        Řádné plnění

9.1.1       Podle § 1914 občanského zákona platí, že kdo plní za úplatu jinému, je zavázán plnit bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými tak, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu smlouvy. Je-li splněno vadně, má příjemce práva z vadného plnění.

9.1.2       Podle § 1914 občanského zákona platí, že dlužník plní vadně, zejména:

a)                   poskytne-li předmět plnění, který nemá stanovené nebo ujednané vlastnosti,

b)                  neupozorní-li na vady, které předmět plnění má, ač se při takovém předmětu obvykle nevyskytují,

c)                   ujistí-li věřitele v rozporu se skutečností, že předmět plnění nemá žádné vady, anebo že se věc hodí k určitému užívání, nebo

9.1.3       K projevu vůle, kterým dlužník předem omezí zákonný rozsah svých povinností z vadného plnění, se nepřihlíží. Vzdá-li se Uživatel předem svého práva z vadného plnění, vyžaduje projev jeho vůle písemnou formu.

9.1.4       Podle § 1917 občanského zákona platí, že je-li vada nápadná a zřejmá již při uzavírání smlouvy nebo lze-li vadu zjistit z veřejného seznamu, jde k tíži Uživatele. To neplatí, pokud Poskytovatel vadu lstivě zastřel nebo pokud Uživatele výslovně ujistil, že věc takovou vadu nemá nebo že je vůbec bez vad.

9.1.5       Předmět plnění má ve smyslu § 1920 občanského zákona právní vadu, pokud k němu uplatňuje právo třetí osoba, ledaže o takovém omezení Uživatel věděl nebo musel vědět. V takovém případě to Uživatel oznámí bez zbytečného odkladu Poskytovateli.

9.2        Uplatnění práva z vadného plnění

9.2.1       Podle § 1921 může Uživatel právo z vadného plnění uplatnit u soudu, vytkl-li vadu Poskytovateli bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost věc prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jak se projevuje. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění. Nevytkl-li Uživatel vadu včas a namítne-li Poskytovatel opožděné vytknutí, soud Uživatel právo nepřizná. To neplatí, pokud je vada důsledkem skutečnosti, o které Poskytovatel při předání věděl nebo musel vědět.

9.2.2       Podle § 1922 odst. 1 občanského zákona platí, že jakmile Uživatel zjistí vadu, oznámí to bez zbytečného odkladu Poskytovateli a předmět plnění Poskytovateli předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána.

9.2.3       Dále dle § 1922 odst. 2 občanského zákona platí, že vytkl-li Uživatel zciziteli vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou Uživatel nemůže vadný předmět užívat.

9.3        Jaká jsou práva z vadného plnění

9.3.1       Uživatel se může podle § 1923 občanského zákona v případě odstranitelné vady domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět řádně užívat, může Uživatel buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny. V takovém případě Uživateli náleží i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Poskytovatel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

9.3.2       Podle § 1925 občanského zákona pak platí, že právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.

9.4        Uplatnění práva z vadného plnění

9.4.1       Práva z odpovědnosti za vady je Uživatel oprávněn uplatnit prostřednictvím elektronické pošty na adrese info@sprava.it. Uživatel samozřejmě může tato práva uplatnit i osobně nebo písemně v sídle Poskytovatele.

10        Ochrana osobních údajů

10.1        Provozovatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje. Provozovatel proto využívá různých efektivních zabezpečovacích technologií k tomu, aby byly osobní údaje ochráněny před neoprávněným zpřístupněním nebo užitím.

10.2        Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů na: https:/www.sprava.it

11        Závěrečná ustanovení

11.1        Obsah Smlouvy tvoří ustanovení uvedená v: 1) SLA (dohodě o úrovni služeb), 2) Specifikaci Služby, 3) Smlouvě, 4) Obchodních podmínkách. V případě rozporu mezi jednotlivými dokumenty má přednost ten dokument, který je uveden dříve v pořadí než ten, se kterým je dokument v rozporu.

11.2        Vztahy shora uvedenými dokumenty neupravené se dále řídí a Zásadami zpracování osobních údajů v rozsahu, v jakém nejsou s těmito Obchodními podmínkami v rozporu, a dále obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.

11.3    Změna obchodních podmínek

11.3.1    Provozovatel je oprávněn tyto Obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu s účinky do budoucna jednostranně změnit, zejména z důvodu změn právních předpisů, technologických změn, ale také z důvodu rozšíření nebo změn služeb poskytovaných Provozovatelem.

11.3.2    Změnu Obchodních podmínek je Provozovatel povinen oznámit Uživateli alespoň jeden měsíc přede dnem nabytí účinnosti nové verze Obchodních podmínek ve formě e-mailu zaslaného na jejich e-mailové adresy uvedené ve Smlouvě. Součástí oznámení bude rovněž znění Obchodních podmínek.

11.3.3    Uživatel je oprávněn změny Obchodních podmínek odmítnout nejpozději ke dni nabytí účinnosti nové verze Obchodních podmínek, a to ve formě e-mailu zaslaného na kontaktní adresu Provozovatele. Neodmítne-li Uživatel změny Obchodních podmínek, má se za to, že nové znění akceptoval. Odmítne-li Uživatel změny Obchodních podmínek, má se za to, že Smlouva byla ke dni nabytí účinnosti nové verze Obchodních podmínek ze strany Uživatele vypovězena. Provozovatel je v takovém případě oprávněn zablokovat Uživateli veškeré Služby ke dni nabytí účinnosti nové verze Obchodních podmínek.

11.4    Účinnost

11.4.1    Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne  1.1.2018.